Obniżka cen koszulek, czyli co zrobić, żeby już zawsze było tanio?

Droga Sprzedawczyni, Szanowny Sprzedawco!

Jak zapewne zdążyliście się już zorientować, we wtorek obniżyliśmy o 5 zł ceny koszulek damskich, męskich i dziecięcych. Było to możliwe dzięki szeregowi bardzo pozytywnych czynników związanych z rozpoczęciem współpracy CupSell z grupą 4FunMedia. Oczywiście urodziny Prezesa stały się bardzo ładnym pretekstem, żeby ogłosić światu tę radosną nowinę – mamy nadzieję, że podzieliliście się nią także z Waszymi klientami.

Dlaczego obniżyliśmy ceny?

Po przeanalizowaniu sytuacji, postanowiliśmy po prostu zrobić ukłon w Waszą, Kochani Sprzedawcy, stronę i oddać sprawy w Wasze ręce. Ostatecznie to przecież Wy jesteście tutaj ekspertami od sprzedaży i zarabiania kasy (Wasze prowizje to już całkiem ładna kwota ponad 3 229 537,74 PLN).

Czy to nam się opłaca?

I tak, i nie, jak mawiał klasyk. Jeśli wolumen sprzedaży będzie bardzo duży, wówczas możliwe będzie zatrzymanie cen na obecnym, obniżonym poziomie. Jeśli jednak ilość sprzedawanych koszulek nie wzrośnie lub, co gorsza, obniży się, wówczas będziemy zmuszeni wrócić do dawnych cen. Wszystko jest bowiem kwestią ilości. Im więcej koszulek robimy, tym mniejsze są koszty zaopatrzenia i produkcji, im więcej koszulek pakujemy, tym mniejsze są koszty opakowań, im więcej koszulek wysyłamy, tym lepsze pole do manewru przy negocjacjach z doręczycielami. Analogicznie, im mniej koszulek robimy, im mniej pakujemy, im mniej wysyłamy tym drożej, drożej, jeszcze drożej. Proste, prawda?

Co możesz zrobić Ty, aby cena koszulek pozostała niska?

Cóż, Ty rób to, co robisz najlepiej – dostarczaj swoim klientom świetne wzory, ale nie zapominaj też o kilku nie mniej istotnych kwestiach…

  1. Informacja – tego nigdy za wiele. Fanpage, Instagram, Snapchat, Tumblr, blog, mailing, forum – wszystko, wszędzie, jak najwięcej, jak najlepiej. Daj ludziom znać o sobie, o swoich produktach i o obniżce cen.
  2. Przykuj uwagę – postaraj się zwrócić uwagę na swoje produkty za pomocą grafiki i dobrego hasła. I nie przejmuj się, że nie jesteś specem np. od grafiki marketingowej. Z wielu narzędzi, które pozwolą Ci dopieścić wizualnie Twój przekaż mogą korzystać, zupełnie za darmo, nawet najwięksi laicy, sprawdź sobie chociażby Canvę – nic prostszego!
  3. Zwiększ wartość obniżki. Od nas masz minus 5 złotych. Co by się stało, gdyby Twoja marża spadła np. o 90 groszy? Niewiele, prawda? A jednak! Masz wtedy do zakomunikowania magiczną zniżkę minus 5,90! Lepiej się nie da. Określ ramy czasowe dla takiej promocji, bo to może zachęć klientów do zakupów w danej chwili, teraz, TERAZ!
  4. Spróbuj zainwestować. Jeśli chcesz sprzedawać więcej i więcej, bo interesuje Ciebie długotrwała obniżka cen, a dodatkowo zależy Ci na tym, aby trafić z produktem do szerszego grona odbiorców, postaw na płatną reklamę. Nie musisz wydawać dużo. Zacznij od kilku złotych i obserwuj, co będzie się działo. Wcześniej jednak, przemyśl, do kogo kierujesz swoją reklamę i kto byłby zainteresowany Twoim produktem (fachowo nazywa się to projektowaniem persony), a gdy to określisz, działaj zgodnie z zasadą… Więcej info: https://www.facebook.com/business/help/547448218658012
  5. …daj ludziom to, czego sami chcą. Co oznacza, że w promowaniu, niezależnie od tego czy podejmuje się działania płatne czy darmowe, najlepiej jest wykorzystać produkt, który po prostu dobrze się sprzedaje, bo jest on dokładnie tym, czego pragną Twoi klienci.

To jak? Działasz?

Mamy nadzieję, że skorzystasz na naszej obniżce i wyciśniesz z niej tyle, ile tylko się da. Najwięcej! Dzisiaj, jutro, za miesiąc i za pół roku. Udanej sprzedaży!

P.S.

Jeśli chcesz podzielić się z nami swoimi doświadczeniami jako sprzedawca, masz jakieś fajne rady czy ciekawe doświadczenia (nie tylko sukcesy, na porażkach też się przecież uczymy), napisz do nas na biuro@cupsell.pl, w temacie wpisz „koszulkowa pensja”. Chętnie opublikujemy Twój tekst!

Dodaj komentarz

Polecane wpisy

Krótka historia odejścia Prezesa CupSell.pl 10 lat temu wziąłem do ręki pędzelek, farbkę do materiału i namalowałem na koszulce swój pierwszy nadruk: Kraśnik. To była pierwsza koszulka z nad...
Podsumowanie ostatnich zmian na CupSell Chcielibyśmy krótko podsumować ostatnie zmiany na platformie CupSell.pl, które (mamy nadzieję) pomogą Wam zwiększyć sprzedaż w Waszych sklepach. Zapra...
New product alert, czyli bluza FullPrint Nasz asortyment FullPrint poszerzył się o kolejny produkt. Delikatna, idealna na letnie wieczory, wypady w góry, poranki na plaży, staropolskie grille...
Nowe rodzaje bielizny dla mężczyzn i kobiet Rozszerz swoją ofertę dla klienta Od dziś na CupSell.pl pojawił się nowy asortyment. Na naszej platformie pojawiły się nowe rodzaje bielizny dla mężc...