Analityka sprzedaży oraz ruch w Twoim sklepie

Skąd są Twoi klienci?

Ładny sklep to ważna sprawa, ale najpierw musimy przekonać potencjalnego klienta, aby nasz sklep zobaczył. Narzędzi pomagających promować sklep jest wiele (o tym w kolejnych wpisach!) – zanim jednak zaczniesz z nich korzystać warto wiedzieć jak sprawdzić, które z nich przyciąga najwięcej Twoich klientów.

“Analityka” – bo o niej rozmawiamy – często wywołuję gęsią skórkę. To naprawdę nic strasznego, a na pewno jest jednym z ważniejszych elementów na który każdy sprzedawca powinien zwrócić szczególną uwagę. Dzięki podpiętym statystykom takim jak Google Analytics, dowiesz się więcej na temat swoich klientów, a to pozwoli lepiej o nich zadbać.

O tym jak podłączyć Google Analytics do swojego sklepu CupSell.pl dowiesz się z naszego wcześniejszego wpisu. Zajrzyj do tutaj.

Podstawowe wskaźniki Google Analytics

Google Analytics to potężne narzędzie i potrzeba czasu by nauczyć się w pełni z niego korzystać, jednak już podstawowe wskaźniki pomogą nam dowiedzieć się więcej o naszych klientów. Co warto wiedzieć już na początku?

  • skąd przychodzą Twoi klienci – z Facebooka, Google czy może od partnerów?
  • które produkty najczęściej odwiedzane są przez Twoich klientów?
  • ile czasu spędzają w Twoim sklepie?
  • jakich słów kluczowych używają odwiedzający znajdując Twój sklep?
  • z jakich miast wchodzi najwięcej osób?

Taka analiza może pomóc nam m.in. w ułożeniu asortymentu np. jeśli okaże się, że najczęściej oglądamy produktem jest ten, który znajduje się na 3 stronie sklepu warto zastanowić się czy nie przesunąć go na stronę główną.

Masz dodatkowe pytania?
Napisz: norbert@cupsell.pl

Dodaj komentarz

Polecane wpisy

Akcja promocyjna wewnątrz sklepu Nie wiemy czy wiesz, ale od kilkunastu dni możesz do sklepu wrzucić do swojego sklepu na CupSell "między produkty" nawet fanpage z Facebooka. Oznacza ...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie na CupSell.pl Cześć, mam na imię Andrzej i jestem właścicielem sklepu BestStyle.cupsell.pl Wiele osób twierdzi, że aby zarobić w Cupsell.pl trzeba być Youtuberem...
Lubisz dbać o klienta? Zacznij rozdawać kody rabatowe! Stosunkowo dużo partnerów zaczęło do nas pisać wiadomości e-mail z prośbą o to, aby pojawiały się raz na jakiś czas kody rabatowe na koszulki. Miało t...
Własne wizualizacje i szablony koszulek FullPrint Słowem wstępu Koszulki FullPrint są w naszym serwisie już blisko dwa lata. Dzięki wprowadzeniu nowej technologii, pole zadruku już Cię nie ogranicza....