10 sprawdzonych kroków na skuteczny sklep w CupSell.pl

Pewnie wielu z Was, tuż po założeniu własnego sklepu na CupSell.pl, zastanawia się „co dalej”? 
No właśnie… Co dalej? I to jest moment, w którym wchodzę ja cały na biało, aby pokazać 10 sprawdzonych, a co najważniejsze skutecznych, kroków, które sprawią, że Twój sklep zacznie przynosić zyski i po prostu będzie sprzedawał. 
 

Poniżej przedstawiam 10 kroków, które sam przetestowałem, a moje demo sklepy sprzedajo i dodatkowy haj$ leci w kieszeń!

KROK 1 – TRAFNIE WYBRANA TEMATYKA SKLEPU

Na sam początek powinieneś zastanowić się, jaką tematykę zastosujesz przy projektowaniu wzorów. Czy będzie to sklep dla fana motoryzacji, kotów, psów, osób kochających brody, motocyklistów, vege, mięsożerców czy może zapalonych cukierników. A może sklep z zajebiście śmiesznymi nadrukami lub po prostu napisami motywacyjnymi na co dzień albo… coś dla studentów protetyki? Eee protetyki? Tak! Uwierz, że w Internetach sprzedaje się dosłownie wszystko. Od najprostszego wzoru z napisem SZTOS czy LOL, po koszulkę lub bluzę z nadrukiem kolorowego kota, który pędzi czołgiem w kosmosie, z tostem na czole! Tak, dobrze to sobie wyobrażasz!

Najlepsze jest jednak to, że wcale nie musisz „umieć grafiki”, nawet proste wzory, napisy potrafią mieć bardzo dobrą sprzedaż – wystarczy pomysł, dlatego tematyka sklepu jest bardzo ważna. Przemyśl ją sobie. Możesz również założyć kilka oddzielnych sklepów, dzieląc tematy osobno w każdym z nich lub też utworzyć kategorie tematów w jednym sklepie. Opcji masz więc kilka, po prostu przemyśl, co chcesz sprzedawać :)

 

KROK 2 – NAZWA SKLEPU

Może się wydawać, że nazwa sklepu nie jest jakoś bardzo istotna, jednak warto, by nawiązywała do wybranej przez Ciebie tematyki. Jeżeli sklep jest w tematyce np. kulinarnej to daj o tym znać poprzez odpowiednią nazwę, np. Sklep dla miłośników gotowania, a link do sklepu chociażby SklepKulinarny.cupsell.pl.

Nazwa wyświetlana jest w zakładce przeglądarki, a link do sklepu to link, który będziesz udostępniał i pod którym będzie mógł otworzyć Twój sklep klient. Jeżeli jesteś już znany w Internetach pod własną nazwą artystyczną lub marką np. Prezes CupSell, to możesz utworzyć sklep pod adresem wykorzystującym Twoją markę, np. Prezes.cupsell.pl. BTW. Pozdro dla Prezesa, który pewnie ten artykuł przeczyta i strzeli lajka!

 

KROK 3 – BANNER, TŁO I MINIATURKA SKLEPU

Twój sklep musi być z czymś kojarzony i identyfikowany, tak by zapadł w pamięć. Mówiąc językiem ekspertów każdy brand powinien mieć odpowiednio dopasowaną identyfikację wizualną;) Prosta, przejrzysta, minimum informacji i max przekazu – zupełnie jak w dobrej reklamie. Dodaj tło banner oraz miniaturkę swojego sklepu w ustawieniach, w zakładce: Twoje konto > Twoje sklepy > NazwaSklepu > Ustawienia podstawowe oraz zaawansowane.

Wymiary grafik: 

a) banner sklepu 1180x350px
b) miniaturka sklepu: 235x235px

c) tło sklepu: np. 400x400px (pattern) lub 1082x982px (full-width)

Przykłady personalizacji sklepu:

https://dziwneumniedziala.cupsell.plhttp://4gamers.cupsell.plhttp://kubki.cupsell.plhttp://dlazakochanych.cupsell.pl

 

KROK 4 – OPIS SKLEPU

Wielu użytkowników zapomina o opisie sklepu. Szkoda, bo to ważna kwestia w pozycjonowaniu sklepu, która ułatwia odnalezienie go w wynikach Google oraz wyszukiwarce. No bo co z tego, że masz zajebisty sklep z wyczesanym tłem i bannerem, wzory miód malina dodane na różnego rodzaju  asortyment, jeśli nie jesteś widoczny w sieci? Jak ma Ciebie odnaleźć klient, gdy nadałeś tylko nazwy projektom? W zakładce: Twoje konto > Twoje sklepy > NazwaSklepu > Ustawienia podstawowe dodasz opis sklepu.

Dodaj dwa zdania o sklepie np. Sklep dla informatyków, programistów, koszulki dla informatyków, komputerowe koszulki, kubek dla informatyka, kubki informatyczne, bluza z komputerem, jeżeli w Twój sklep przeznaczony jest dla Informatyków i komputerowców, a wzory są typowo komputerowe. Wystarczy dodać po przecinku całość tematów, do których odnosi się asortyment w Twoim sklepie. Możesz też dodać po przecinku tagi, po których sam byś szukał w Google koszulki czy też kubka dla kumpla informatyka na urodziny.

Więcej informacji znajdziesz tutaj: http://bit.ly/2C5yJI1

 

KROK 5 – WZORY NADRUKÓW

Tak jak już pisałem w kroku pierwszym, w Internetach sprzedaje się dosłownie każdy wzór. Od prostego napisu, po skomplikowaną grafikę. Tutaj nie musisz potrafić obsługiwać skomplikowanych programów graficznych, wystarczy prosty i darmowy program GIMP.

W sieci i na YouTube znajdziesz wiele prostych samouczków, tutoriali „co i jak”, krok po kroku robić i jak projektować, jak usunąć tło z grafiki, jak odwrócić kolory, jak przyciąć czy też nałożyć własny napis na grafikę. Wytyczne co do rozdzielczości znajdziesz w naszym FAQ, w górnej zakładce bloga. FAQ zawiera również wiele cennych wskazówek dotyczących informacji skąd pobierać darmowe grafiki oraz innych zagadnień z zakresu projektowania własnej odzieży i zasad działania CupSell.pl.

Twoje wzory muszą zachęcać potencjalnego klienta do zakupu. Musisz trafić w jego gust, a co najważniejsze aktualne trendy. Tutaj najczęściej pojawia się „blokada twórcza” u wielu użytkowników zakładających własny sklep z nadrukami. Co zaprojektować, aby to się sprzedawało? Zaprojektuj to, co sam byś założył na wypad ze znajomymi, na imprezę, na weekend w górach… pomyśl też nad wzorami, które sam ofiarowałbyś w prezencie dla rodziny, dla mamy czy też babci. Wiele osób tworzy wzory od tak, „bo to mi się podoba i to pewnie się sprzeda, ale sam tego bym nie założył”. Czy słusznie? Przemyśl to!

Aktualne trendy w sieci sprawdzisz tutaj: https://trends.google.pl/trends/

Ciekawe wzory koszulek znajdziesz tutaj: http://bit.ly/2EEdGdm
Wskazówki w tworzeniu własnej marki koszulkowej: http://bit.ly/2BC6BLu (dzięki Krzysiek za linka)
Możesz również kupić gotowe wzory tutaj: http://bit.ly/2BCwVoH


KROK 6 – NAZWA I OPIS PRODUKTÓW (TAGI)

Podobnie jak w kroku czwartym (w opisie sklepu), tak i tutaj, dodając swoje wzory i produkty do sklepu warto nadać nazwę, opis i tagi, pod którymi wzory będą wyszukiwane przez klientów. Przykładowo dla wzoru na koszulce, na którym jest np. brodata twarz faceta, nadajesz nazwę projektowi (nazwa produktu) np. Koszulka męska dla brodacza, a jako opis produktu  np. Koszulka dla brodacza, brodata koszulka, kocham brodę, broda 4ever, broda, twarz z brodą, brodaty nadruk.

Taka nazwa produktu, opis oraz dodatkowe tagi ułatwią odnalezienie Twojego wzoru, produktu, a co za tym idzie sklepu przez potencjalnego klienta, który jest zainteresowany zakupem produktu w podobnej tematyce. Klient sam już wykonał pierwszy ruch wpisując frazę w wyszukiwarce np. koszulka dla brodacza, gdzie finalnie trafia pod wynik wyszukiwania Twojego sklepu.

Masz już wcześniej dodane produkty, a chcesz dodać opis? 

Edytuj produkt poprzez zakładkę: Twoje konto > Twoje sklepy > NazwaSklepu > Asortyment.
Więcej informacji znajdziesz tutaj: http://bit.ly/2C5yJI1

 

KROK 7 – FANPAGE NA FB SKLEPU

Masz już sklep z produktami, dlatego pora wykorzystać jego potencjał i pokazać go szerszej publiczności. Facebook jest przykładem idealnego skupiska zwiększenia zasięgów, aby dotrzeć do większej ilości klientów. Utwórz darmowy fanpage pod nazwą swojego sklepu lub pochodną nazwą tematyki, w której porusza się cały sklep.

Masz sklep dla miłośników jedzenia vege? Utwórz fanpage pod nazwą swojego sklepu np. Kocham Vege – sklep z koszulkami lub po prostu Jedzenie Vege jest spoko.

Więcej wskazówek od innych sprzedawców w tym temacie tutaj: http://bit.ly/2FeWCLV

Ciekawy wpis na blogu jestrudo.pl – „Jak prowadzić fanpage na facebooku”: http://bit.ly/2sDvtzB

 

KROK 8 – REKLAMA, PROMOWANIE SKLEPU

Reklama i promowanie sklepu to kontynuacja rozwoju m.in. kroku siódmego, czyli rozwoju własnego fanpage sklepu. Ciekawe wywiady ze sprzedawcami, którzy opisują co u nich się sprawdza w reklamowaniu i promowaniu sklepu:

a) Sklep: https://cotomoto.cupsell.pl – Wywiad: http://bit.ly/2BDsYAn
b) Sklep: https://polishlabel.cupsell.pl –  Wywiad: http://bit.ly/1HQU5Dt
c) Sklep: http://bstyle.pl – Wywiad: http://bit.ly/2EO91sq


A może jesteś już na tyle znany i rozpoznawany w sieci, masz grupę swoich fanów, widzów czy też posiadasz znany fanpage? Wspominaj co jakiś czas, że prowadzisz sklep z koszulkami, podaj linka do niego, podlinkuj filmik na YT, wspomnij sklep w poście czy też na streamie. To wystarczy – przetestuj i sam się przekonaj. :)

 

KROK 9 – ANALIZA STATYSTYK SKLEPU

Spersonalizowałeś swój sklep dodałeś wzory i produkty oraz rozpocząłeś promowanie? Pora sprawdzić pierwsze efekty.

Przejdź do statystyk swojego sklepu w zakładce:
https://cupsell.pl/konto/statystyki/odwiedziny-sklepu
oraz https://cupsell.pl/konto/statystyki/odwiedziny-produktu.

Sprawdź, które produkty najczęściej są wyświetlane oraz wyszukiwane przez Twoich klientów.

Na podstawie tych danych, możesz:

  • Zmieć kolejność produktów w swoim sklepie, dodając popularne produkty na sam przód listy
    • Dodać więcej nadruków w podobnej tematyce, do najczęściej wyświetlanego wzoru
    • Dodać najczęściej wyświetlany wzór na inne produkty asortymentu (urozmaić asortyment sklepu)
  • Możesz również po dłuższym czasie wykasować wzory, które nie wzbudzają zainteresowania (np. po 6mc)
Możesz też podpiąć własne, zaawansowane statystyki Google Analytics (GA).
Więcej informacji znajdziesz tutaj: http://bit.ly/2sAtfRK

KROK 10 – ROZWÓJ SKLEPU

Jeżeli wykonałeś wszystkie powyższe czynności i nadal nie pojawiła się żadna sprzedaż w Twoim sklepie, którą możesz sprawdzić tutaj: https://cupsell.pl/konto/zamowienia/transakcje, nie zaniedbuj promowania i nie zamiataj tematu własnego sklepu z koszulkami pod dywan.

Bazując na własnym doświadczeniu i patrząc w statystyki sklepów, których jest aktualnie ponad 152 814 w CupSell.pl, wygenerowanie pierwszej sprzedaży może trwać od 1 tygodnia do nawet 3 miesięcy. Nie odpuszczaj. Przetestuj i sprawdź sam.

Pamiętaj – rejestracja oraz prowadzenie własnego sklepu na CupSell.pl jest całkowicie darmowe.

Masz już swój sklep? Pochwal się nim na naszej grupie sprzedawców na FB: http://bit.ly/2kdwaqx

Jeżeli masz jakieś pytania, propozycje lub sugestie,
zapraszamy do tworzenia wpisów w powyższej grupie. :)

Dodaj komentarz

Polecane wpisy

Chcesz prowadzić sklep pod własną domeną? Nie ma problemu! Nie wszyscy chyba wiedzą, ale prowadzenie sklepu na CupSell.pl nie musi się odbywać wyłącznie w naszej subdomenie (nazwasklepu.CupSell.pl). Jeśli chce...
Jak zarabiać nie prowadząc sklepu? (część I) CupSell.pl to coś więcej niż platforma sklepowa. Bardzo lubimy naszych użytkowników bo dzięki nim mamy sprzedaż, a przecież to podstawa każdego biznes...
DROPSHIPPING na CupSell Czy wiesz, że CupSell.pl oferuje również opcję dropshippingu? Magazynowanie i wysyłka Twoich produktów, w Twoim imieniu. Czym jest dropshipping? D...
Własny Newsletter sprzedawcy CupSell A wiesz, że mając sklep na CupSell.pl, możesz wysyłać własne Newslettery do swoich klientów? TAK! Poniżej przedstawię Ci krótką instrukcję jak to z...